Monday, December 7, 2009

Permata yang di cari...


assalamualaikum..apa khabar pembaca blog kesemuanye?? saya harap semuanye sihat sejahtera... insyallah dengan kudrat yang allah berikan pada saye pada malam ini..saye ingin memberikan sedikit bingkisan mengenai CINTA...

Setiap individu di dunia ini pasti mempunyai perasaan untuk menyanyangi atau di sayangi atau senang kate bercintala,x normal jika seseorg itu tiada perasaan sebegitu..biasalah lumrah manusia di penuhi dgn kasih sayang..begitu juga dgn diri saye...saye juga mempunyai kisah cinta yg tersendiri..bagi saye cinta itu amat mendalam maksudnya ia berlawanan dgn suka..kerana apabila kita berhadapan dgn org yg kita cintai pasti kita akan berasa tak tentu arah betul kan???

sebenarnye saye tidak suka bercinta melalui jln yg tidak halal..bagi saye semua itu hanye me-topupkan sahaje dosa saya...saye sentiasa meredakan hati saye dgn lagu yg di bawa oleh kmpulan DEHEARTY..iaitu permata yg di cari..bg para pembaca yg sedang bercinta saya sarankan untuk mendengar lirik2 yg cuba di sebarkan oleh kumpulan ini..maksudnya amat mendalam jika kita selami ia satu persatu..

bagi sesiapa yg sedang bercinta,saya sarankan jgnla terlalu berharap dgn pasangan kite kerana soal jodoh pertemuan semuanya di tangan yg esa..kite tiada kuasa di atas segala2nya.. kerana jika kite terlalu mengharap pasangan kita itu milik kite mungkin satu hari nanti hatinye berubah..mm biasala manusia emosi tu kadang2 terlalu tinggi..

saye akan memberikan sedikit rangkap lagu yg amat saye gemari dan menjadi arah tuju saye di dlm mencari percintaan..buat putera yg bertahkta di hati ini semoga dgn lagu ini kesemuanya akan mendapat kebahagiaan...

PERMATA YANG DICARI....
hadirnya tanpa ku sedari,mengamit kasih cinta bersemi,
hadir cinta insan padaku ini,anugerah kurniaan illahi,
lembut tutur bicaranya,menarik hatiku untuk mendekati,
kesopanannya memikati hati,mendamaikan jiwaku yang resah ini...

ya allah jika dia benar untuk,dekatkanlah hatinya dgn hatiku,
jika dia bukan milikku damaikanlah hatiku dgn ketentuanmu,
dialah permata yg di cari,selama ini baruku temui,
tapiku tak pasti rencana illahi apakah diakan ku miliki..

itulah serba sedikit lirik lagu yg bagi saye ianya mempunyai meseg yg amat mendalam.. semoga putera di hati ini akan menjelma satu hari nanti..

No comments:

Post a Comment