Tuesday, March 13, 2012

Jodoh Itu Rahsia ALLAH

Bismillah...

kehidupan dan perjalanan di dunia ini saling memerlukan kepada pengalaman. tanpa pengalaman maka perjalanan itu sungguh tidak bermakna.

begitulah sebuah perjalanan di dalam sebuah kehidupan..

"eh, fara lama dah x nampak DIA, tym akak jalan dgn fara nila baru akak nampak DIA.. jodoh tu, jodoh"
sapa akak @ rakan seperjuangan aku di sini..

" mengarut je akak ni, kebetulan jela"
balasku, dengan kaku bersulam hilang seribu kata.

dalam soal begini tidak perlu di ulas panjang lebar, kerana jodoh dan pertemuan adalah di tangan yang esa. pendirian aku hanya satu, jika baik hubunganku dengan ALLAH, maka baiklah hubunganku dengan segala yang di ciptakannya.

"fara, muka DIA sama macam kaulah"
jelas seorang sahabat

"ni lagi mengarut, celah mana entah"
balasku, dengan nada bersahaja.

kata orang tua - tua, jika muka ada iras - iras JODOH kuat, tak tahula sejauh mana kesahihan kata - kata tersebut. tapi apapun sebagai seorang muslim yang beragama islam kita seharusnya yakin dan percaya dengan janji ALLAH.

"fara kau sesuaila dengan dy, aku tak tipu!"
sampuk seorang sahabat.

"yela tu, aku tak rasa macam tu"
aku terkaku tidak tahu untuk meneruskan kata - kata


sesuai ke, tidak ke itu semua kerja tuhan, kita sebagai manusia hanya boleh berdoa dan bertawakal supaya di kurniakan jodoh yang terbaik untuk diri kita. supaya dengan terdirinya sebuah masjid maka akan banyaklah yang akan mengimarahkan rumah allah (menyebarkan agama allah).


#Jika di tanya saye pasal JODOH

--> PRINSIP saya cuma satu "jodoh kita, adalah orang yang terdekat dengan kita"
-->JAGA HUBUNGAN dengan ALLAH, insyaallah orang akan ramai suka dengan kita
--> DOA dan TAWAKAL adalah senjata

:: " jika kita tidak di kurniakan dengan si DIA, tidak mengapa jangan bersedih kerana aturan can caturan ALLAH itu adalah yang terbaik untuk hambanya" ::
























No comments:

Post a Comment