Sunday, May 20, 2012

Adakah Dia bakal Imamku?







Bismillah...


first thing first, mohon kemaafan seandainya warkah ini tersentuh hati sesiapa, yang pasti ianya tiada kene mengena antara hidup dan mati,..hehe ^_^


untuk mengisi kekosongan masa, sempena final exam ni, just tinggal empat lagi papper, sebelum berakhirnya tirai fasal thani 2012 kali ini..


Alhamdulillah2x  tu sahaja yang mampu di lafazkan kerana sudah selesai dua papper dengan jayanya.. bersyukur kepadaNYA kerana memudahkan urusan dunia ini..


untuk kali ini, mungkin satu coretan kenangan akan saya tinggalkan di dalam hidup, dan mungkin pemuda ini bukan di takdirkan untukku, tapi saya percaya dengan janjiNYA, segalanya akan terjawab kelak.. DIA telah merancang sebaik - baik perancangan untuk hamba - hambanya.


tetapi, pemuda ini telah mencuri hati ini buat sekian kalinya, mungkin perasaan ini akanku biarkan ianya berlalu dan pergi, kerana diri ini tidak yakin akan  memiliki hati sucinya,..


terima kasih buat sekian kalinya kerana telah hadir untuk mewarna - warnikan kehidupanku ini.. bersyukur ke atas ilahi kerana telah menemukan kami di alam ini..


ramai, yang kata kamu semakin berubah ke arah positif?, tapi saya masih di kaburkan lagi dengan ini, tetapi jika ianya benar, berusahalah dan teruskanlah perjuangan bersama ilmu - ilmu di sini, semoga apabila kita sampai di medan sebenar kelak, kita bersama - sama dapat bertempur di dalam masyarakat kelak.


akhirnya....



buat bakal imamku, 
akan ku persiapkan diriku sebelum kau menikahiku,
agar tibanya saat ijab kabul itu, 
aku takkan memberatimu memikul dosa dosaku, 
dosa auratku, dosa lidahku
aku mengharapkan solehmu,
 meskipun aku bukanlah solehah,   
  akann ku cuba menjadi isteri solehah, 
agar kita sama sama mampu membina istana d akhirat..
aku impikan tahajudku sebagai seorang makmum 
kepada seorang lelaki bernama suami. 
yang ingin dibimbing itu aku. ♥ ;)


"tidak  ditemuykan jalan lain oleh  dua  orang  yang  bwecinta,
 kecuali BERNIKAH" -ibnu majah








                                       #sekadar hiasan =)













Fara Nasha
Hayy Janubi Mafraq









No comments:

Post a Comment