Friday, May 11, 2012

Cinta Si Warna Biru

#Persahabatan kita di Uji

Teman,
Terlebih dahulu inginku memohon seinfiniti kemaafan
andai warkah ini menganggu ruang hidupmu..
andai warkah ini, menganggu waktu sibukmu..

Teman,
maafkanlah diri ini,
seandainya pernah menguris hati dan perasaanmu
aku, adalah manusia biasa,
yang mengharap sepenuh pergantungan kepada yang ESA..

Namun ku akui, tatkala diri ini lemah dan di uji,
aku mencari - cari kemanakah kekuatan diri..
namun aku langsung tidak menjumpai..

sewaktu aku di uji dan mengetahui punca di lemparkan sebegini,
aku tidak menyalahkan sesiapa kecuali pada diri,
aku cuba untuk mencari kekuatan diri,
namun diri ini hanyalah manusia yang lemah,
diri ini jatuh, lantas air mata membasahi pipi..

selama tiga minggu aku mencari kekuatan diri,
namun sedikit pun tidak ku jumpai,
di saat itu aku tersangat lemah..
tiada siapa di sisi, tiada siapa yang peduli..

aku meratapi hari demi hari di tanah ini seorang diri,
cuma mengharapkan sepenuhnya kepada ILLAHI,
aku langsung tidak menyalahkan dirimu,
kerana aku amat menghormatimu sebagai sahabatku,.

hari semakin hari aku lalui,
semakin banyak yang aku selongkari tentang fitnah diri,
mulai hari itu, aku mulai hilang kepercayaan kepada manusia di duniawi..
kerana lemparan itu di beri oleh manusia yang sangatku cintai dan kagumi..


tapi...
tidak mengapa teman,
aku redha dengan suratan perajalanan ini..
hidup tidak selalunya cerah, kadang - kala kita akan di uji jua di medan sendiri..



Teman,
Matahari silih berganti, bulan pula akan bersedia mengambil posisi,
begitu juga di dalam persahabatan ini..
akan ku biarkan segala yang pahit di bawa oleh bulan untuk melenyapkannya di kala malam sunyi,
dan akan ku bawa segala yang manis bersama sinar mentari setiap hari..



Akhirnya Teman,
Mohon seinfiniti kemaafan sekali lagi,
segala yang terjadi aku tidak pernah menyalahkan komuniti,
kecuali menyalahkan terhadap kecuaian diri..
mungkin ku akui, ada yang cemburu pada diri,
lantas mereka mencemari perhubungan ini..

Teman,..
aku tersangat rindukan saat kita bersama,
mengharungi suka dan duka bersama,
gelak tawa bersama,
di saat itu kita berkongsi pelbagai memori bersama,..

Teman...
semoga kita lebih matang melayari perhubungan ini,
yang keruh biarkan ia pergi bersama ombak tsunami,
yang indah kita semadikan di sanubari,
semoga ALLAH merahmati perhubungan persahabatan ini..







# terpaksa menyembunyikan kekusutan sewaktu di minta memberikan pandangan sebagai seorang mahasiswa islam,..

**Maaf sekali lagi, aku tidak sanggup lalui detik - detik sebegini lagi,
kamu pun lebih memahami diri, apabila di timpa masalah pasti akan memikirkannya seinfiniti.
aku tidak mahu melukai hati sesiapa, aku cuba untuk menjaga hati semua manusia,
tetapi mungkin di saat ini aku tersungkur dengan diri sendiri, aku tidak dapat menjaga
semua hati insan di sisi.. aku tidak kesah, jika keadilan ini tidak berpihak pada diri, biarkan keadilan itu
akan di nilai oleh masa dan ketika sendiri..

 Maafkan diri ini ='( ...

#hanya ku pinta padamu, maafkan diri ini...
aku akui aku memang tidak dapat jadi sahabat yang terbaik untuk dirimu..
serba salah selalu menyelubungi diri, maaf sekali lagi..




Fara Nasha
Hayy Janubi

**Gelombang imtihan nihaie..
ayuh MUMTAZ sekali lagi..



































































































No comments:

Post a Comment