Thursday, March 22, 2012

Bekalan Hidup


Bismillah..


saya bersyukur kepada ALLAH kerana di lahirkan di dalam keluarga ISLAM, di kurniakan seorang abah dan mama yang sangat penyanyang kasihnya tiada sempadan dan tanpa belah bahagi. saya bersyukur kerana keluarga telah memberi pendedehan pendidikan agama sejak saya kecil lagi.

saya di hantar ke sekolah agama yang di pilih khas oleh keluarga di atas persetujuan diri saya sendiri. semua yang di aturkan oleh mama dan abah adalah yang terbaik untuk saya. Dengan bekalan yang sedikit inilah adalah bekalan saya untuk menghadapi kehidupan yang penuh dengan cabaran ini.

Gadis berumur awal 20an seperti saya ini pastinya akan melalui pelbagai mehnah dan cabaran, lebih - lebih lagi hidup musafir berjauhan dengan keluarga tercinta. semuanya perlu berdikari. Pernah suatu ketika saya jatuh, hingga tidak terdaya untuk meneruskan perjuangan ini. Namun berkat doa mama dan abah, saya bangkit kembali meneruskan perjuangan bermisi ini demi tanah air dan islam tercinta.


 "bersama ayahanda tercinta, sebelum berangkat ke ufuk timur JORDAN, terima kasih abah kerana telah memberi didikan agama yang secukupnya kepada angah, semoga dengan bekalan ini angah dapat mengembangkan lagi supaya nasib maruah bangsa dan agama dapat terbela" -bakal peguam syariah-
                             



" bersama ibunda tercinta, terima kasih mama kerana memberikan kasih sayang yang secukupnya kepada anak - anakmu, semoga dengan berkat doa mama, angah dapat menjadi insan yang berguna pada masyarakat kelak.. "



"ini teman gaduh saya semasa di rumah, sangat - sangat merindui mereka, farhana nadia & farain nabila.. "


                                 
" ini adalah saya,siapa yang mengenali diri ini pasti akan tahu saya macam mana.. terima kasih kepada semua kerana memberikan sokongan kepada saya untuk terus berjuang di medan ini"


"suatu ketika dahulu, ingin aku berjalan di atas baraan api,
kerana ingin ku tahu,
 bagaimana rasa kesakitan dan perit ketika berjuang..

dan kini,
baraan api itu sedangku lalui,
menahan perit dan manis sewaktu berjuang...

baraan api ini semakin marak,
tatkala diri sudah mula sampai di kemuncak perjuagan..

namun,
tatkala aku berada di pengakhiran sekalipun,
aku tidak akan padam bara api ini,
kerana aku tidak ingin terasa bahagia
sehingga melalaikan diri untuk terus berjuang..."




**kini berada di tahun 2, sem 5 universiti al al bayt JORDAN.. semoga perjuangan di medan ini akan ku lalui dengan tabah dan penuh kesabaran. DOAKAN SAYA!




































No comments:

Post a Comment