Friday, October 21, 2011

rindu itu indah


Bismillahirrahmanirrahim....



teringat sewaktu cuti musim panas, sewaktu itu aku pulang ke malaysia beraya di tanah air, tanah tumpahnya darahku.

baru sekejap ku berada di malaysia, banyak panggilan untuk menjadi guru sementara,..
padehal, cuti sebulan.. dahsyat kan..

sebenarnya aku langsung takde pengalaman bekerja.. inilah pengalaman pertamaku mengaja di sekolah rendah [KAFA] berdekatan dgn rumah ku.

melayan kerenah budak- budak memang letih, tapi seronok..

soalan yang tidak dpt ku lupakan, dari anak muridku adalah :

"ustazah, ustazah da kahwin ke?"
"ustazah dah ade boyfriend?"
"mak, saya kate ustazah cantik.."
"saya suke, ustazah aja saya"



*** hari last aku di sekolah tu..

"ustazah jgnla pegi nanti kteorg rindu kat ustazah"
"tapi klau ustazah nak pegi jugak, xpela"

sedih dan pilu..namun demi cita - cita ke bumi jordan aku melangkah semoga kite di temukan lagi wahai anak muridku~

No comments:

Post a Comment