Sunday, December 18, 2011

Risalah Hati Fara Nasha


Bismillah...

"pernah ada rasa cinta antara kita kini tinggal kenangan"
tiba - tiba hati tergerak nak dengar lagu ni malam ni.. kenapalah dengan aku ni??..
entahlah keliru jugak dengan soal hati ni.. memang susah nak faham..huhu

aku tak faham dengan diri sendiri??

betul kot, sebab aku pon tak tahu nak buat keputusan dengan soal hati ni..
kadang - kadang berbunga, tapi kadang - kadang KOSONG..
memang tak faham..

kadang - kadang aku jadi tak yakin. tapi kadang - kadang aku tak nak fikir..


tapi............

kalau aku nak tetapkan hati je, mesti ade syaitan datang untuk meragui apa yang aku tetapkan dalam hati ni..

ya ALLAH......

lemahnya aku!!...

_____________> mesti korang semua tertanya - tanya kenapa kan??..

sebenarnya aku cuba untuk tetapkan hati aku ni.. tapi tulah x berjaya lagi.. semasa aku bermusafir hari tu aku berdoa :

" ya ALLAH jika dia (A) benar untukku dekatkanlah hatinya dengan hatiku, jika dia (A) bukan milikku damaikanlah hatiku dengan ketentuanmu"

sepanjang perjalanan aku tenang tanpa sebarang gangguan. berbunga - bunga hati masa tu..

tapi....

setelah aku selesai solat asar, aku bersalaman dengan semua musafir - musafir yang berada di situ, sampai je dekat sorang musafir ni aku tersentap!

ya ALLAH.....

hatiku berdetik :

" dia bukan untuk aku kot, never give up fara! "

aku terpanar melihat wajah musafir yang tenang tu, tapi tiba - tiba hatiku berdetik sedemikian..

apakah maksudnya???.....

seterusnya setibanya ke destinasi yang di tuju..

alhamdulillah sampai jugak dengan selamat.. tiba - tiba aku terlihat seorang kenalan lama si (B) yang pernah singgah di hatiku satu ketika dahulu di situ..

hatiku terus berdoa :

" ya ALLAH tetapkanlah hatiku dengan si A"..
amin.......

susahnya... kenapa dengan aku ni? sentiasa tak memahami isi hati sendiri..

.............................................................

selepas pulang dari bermusafir tiba - tiba datang seorang teman membawa satu hajat

" fara, aku rasalah kaulah orang yang terbaik untuk tegur dia (A), aku tengok dia (A) bagos, berkepimpinan, berwawasan, tapi sayanglah dari sudut akademik dia (A) tak jaga, aku tengok subjek dia (A) sikit je dia ambil, lepas tu ade yang gagal pulak tu, pointer pun cukup - cukup makan je, aku bukan ape, aku rasa kaulah orang yang sesuai untuk bimbing dan tegur dia (A), aku yakin kau boleh"

sapa seorang sahabat...

ya ALLAH mampukah aku??..

--------------------------------

ketika di rumah :

" kita rasa akak sesuai je dgn dia (A), kita suka je tengok akak dengan dia, kita doakan semoga betemu jodoh".

hati aku " serious aku kosong, tak tahu nak kata ape, xde rase suka, cinta , sayang semua tak ada, yang ade KOSONG"..

kenapa??...

----------------------------------

ketika di telefon dengan seorang sahabat :

" kau ni memilih sangatla fara,janganlah macam tu"..

kompius aku??... bukan memilih, masalahnya aku masih tak yakin lagi..

subhanaallah....

aku masih mencari hikmah kenapa aturan ALLAH sebegini, setiap kali aku ingin menetapkan hati dengan si (A), bayangan si (B) akan muncul seolah - olah menghalang aku untuk menerima si (A)..

tapi..

mereka tak kan tahu yang aku berdoa untuknya, mungkin aku tidak layak untuk mereka, aku perlu berubah menjadi lebih solehah dan berilmu supaya setaraf dengan mereka..

apapun...

jika ALLAH telah tetapkan aku sama ada dengan si (A) atau si (B) ataupun dengan sesiapa sekalipun aku redha dengan aturannya. DIAlah yang maha mengetahui segala - galanya..

No comments:

Post a Comment