Thursday, July 19, 2012

Agenda Ramadhan

Bismillah...


Alhamdulillah kini ramadhan telah tiba, bersyukur kepada yang esa kerana di beri keizinan untuk bertemu dengan bulan yg mulia ini buat sekiannya. 


Di hari jumaat yang mulia , bulan ramadan yang berkat ini saya memohon seinfiniti kemaafan kepada semua. maka jadikanlah bulan ramadan kali ini, sebagai bulan tarbiyah tempat madrasah kita supaya dapat menampal atau menebus kembali kesilapan kita di ramadan - ramadan yang lepas.


Bulan Ramadhan sudah pun menjelma. Pernahkah kita merindukan Ramadhan di antara sebelas bulan yang lainnya? Atau bergembira dengan kedatangannya? 


Jika ya. !!


 Beruntunglah lantaran Rasulullah SAW telah memberikan kabar gembira tentang kedatangannya. Rasulullah SAW memberi kabar gembira kepada para sahabatnya dengan bersabda, 


“Telah datang kepadamu bulan Ramadhan, bulan yang diberkahi. Allah mewajibkan kepadamu puasa didalamnya; pada bulan ini pintu-pintu Surga dibuka, pintu-pintu neraka ditutup dan para setan diikat; juga terdapat pada bulan ini malam yang lebih baik daripada seribu bulan, barangsiapa tidak memperoleh kebaikannya maka dia tidak memperoleh apa-apa’.” (HR. Ahmad dan An-Nasa’i).


Bulan Ramadhan juga dengan segala kelebihan dan keutamaannya adalah satu proses tarbiyah yang datangnya langsung dari Allah SWT. Hasil dari proses tarbiyah tersebut adalah lahirnya pribadi mukmin yang bertaqwa.. 


selamat berpuasa ! (=


#p/s ---> puasa kali ini, saya ada agenda tersendiri, dan saya juga ada impian dan hajat sendiri, mungkin di bulan yg mulia dan barakah ini saya akan berdoa dan terus berdoa kepadaNYA (=
Doakan saya ye !..






















No comments:

Post a Comment