Saturday, March 12, 2011

mencari semangat yang hilang!

pagi ini lepas jer aku selesai solat subuh, aku terus online kat enset aku.. mm macam tu la kebiasaannya.. pagi - pagi lagi aku dah berfikir, macam mane aq nak study ni?? mood aku btol2 hilang..

esok jer nak exam!.. dari pagi aku menatap buku sampai ke petang tapi yang masuk sikit je..?? kenapa jadi macam ni!! aku tak boleh jadi macam ni.. aku bukan belajar kat malaysia aku belajar kat jordan! bisik aku sorang diri"

mm,,nak cite pasal jordan ni sebenarnya banyak lagi ilmu yang aku belum dalami lagi.. sedih pulak rasenya.. tapi aku btol3 tekad nak dalami semua yang ada kat sini..

teringat masa aku terpaksa ghiab sebab nak g lawan badminton.. fisrt game aku menang, masuk game kedua aku jadi ragu2 sebab aku tak sedap hati ghiab kelas! aku bisik dalam hati aku badminton bukan penentu hidup aku!

dan nak di jadikan cerita aku kalah kat second game.. mm xde rezeki nak wat macam mane.. lagi 1 hati aku betol2 tak tenang sebab terpaksa ghiab kelas...

..................................................................

tym abes je exam tanzim hari tu, lepas je kua dari qhoa' di bani hasyim tiba - tiba budak cina kelas kami tegur,
"keif imtihan?"
"mmm,baina baina, mush sukbah wa mush sahil! "
jawabku...
yela memang exam tu pening sketla.. sebab dawair dah ar tulisan kecik3.. pening aq nak bace.. tp alhamdulillah aku boleh jawab...

"ya allah bi sur'ah!"
tibe2 satu suara kat belakang kami.. rupe3nya budak cina tu panggil.. kami pun terpinga - pinga nape dy panggil ni??

"lesh?"
"ila mat'am al an!"
jawab daud budak cina tu..
mm kami dah la xbawak duit.. macam mane ni.. nak tak nak kene ikot gak ni.. mmm kami pun naik teksi sampai ke mat'am..
rupa- rupanya daud nak belanja kami makan tengah hari.. terkejut giler kami...
pergh!! memang terbaiklah.. satu sorang broasted dy belanja.. dah la banyak bende tu.. last2 kami bungkus bawak balik sebab x abes makan..huhu

tapi ape2 pon memang bestla..terima kaseh daud!!

moral : berkawan biar beribu, sebarkanlah ukhuwah di seluruh dunia~~ sesungguhnya islam itu indah...

No comments:

Post a Comment