Wednesday, February 22, 2012

Haruskah aku menerima?

Haruskah aku menerima cinta yang baru sekuntum bunga?
Haruskah aku menerima, cinta yang baru bertemu semula?
Haruskah aku menerima, cinta yang baru bersemi di jiwa?

Haruskah aku menerima senyuman yang baru mekar di bait bibirnya?
Haruskah aku menerima cinta, yang baru berputik di jiwa?
Haruskah aku menerima dengan perasaan yang bagai lautan gelora?

Haruskah aku menerima, kepada orang yang tidak pernah menyintaiku?
Haruskah aku menerima, ???

Semua itu adalah ketentuan yang ESA...
Aku tidak pasti kemana akan pergi perasaan ini..
Adakah akan berakhir @ aku senyap untuk diriku sahaja..

Cinta bagai berputik lagi..
Mekar mewangi di taman hati..
Namun ini adalah impian dan anganku..
Ingin memiliki SERIKANDA impian hati..

Aku tidak yakin dia akan menerimaku...
Keranaku tahu diri ini masih banyak kekurangan...
Aku tidak layak untuk bersama dengannya...
Aku tidak setanding dengan dirinya...

Sukar untuk aku ungkapkan..
Bahawa dia telah lama mencuri hati ini buat sekian kalinya...
Mungkin keputusanku hanyalah berserah kepada takdir illahi..

Hanya doa,, dan terus berdoa..
Keranaku khuatir jika dia tahu perasaan ini..
mungkin malu yang ku dapati..

Doa dan terus berdoa..
itu adalah pilihan dan jalan yang terbaik buatku...



*Buat sekian kalinya hati ini di curi
di tanah syam, bumi gersang mafraq Jordan..
HAYY JANUBI MAFRAQ
UNIVERSITI AL al BAYT JORDAN







No comments:

Post a Comment