Monday, August 6, 2012

Pengecutkah Saya?

Bismillah...

Dalam meniti kehidupan yang penuh mehnah kini,
aku akui, tatkala diri merenung jauh,
apakah kesalahan diri?

aku akui, tatkala di dalam berbicara,
mulut dan lidah tersalah kata,
mungkin ada yang manis dan ada juga yang pahit untuk di dengar..

tetapi?
aku manusia yang lemah..
tiada apa kudrat yang ada pada diri melainkan
pertolongan dari ilahi..

apabila diri telah di pertangungjawabkan,
tidak kiralah siapa,
ku pasti kau pun juga..
kita semua adalah khalifah di muka bumi
hamba ALLAH yang abadi..

apabila kita sudah memperakui khalifah itu,
maka seharusnya kita perlu melaksanakan
perbuatan amar ma'ruf nahi mungkar...

lantas diri terpanggil,
di saat diri sudah mencecah 21 tahun
aku di uji dengan pelbagai mehnah dan ujian
satu persatu aku lalui dengan tenang dan sabar..

namun dalam menghadapi ujian itu,
kadangkala aku tewas..
aku langsung tidak berani menegur,

mungkin kesalahan diri ini,
tidak langsung menggunakan kelebihan diri..

tetapi,
apa yang aku buat,
cuma penulisan yang sedikit ini..
sekadar ini sahaja yang aku mampu
untuk menegur...


maafkanlah diri ini wahai sahabat!
aku hina, aku lemah, aku tidak layak untuk semua itu.. ='(


Fara Nasha

Hayy Janubi Mafraq

#mohon maaf andai terkadang menegur tidak kene pada cara..
mungkin tidak rasional untuk saya menegur di blog bukan pada orangya..
**maafkan saya ! ='(














No comments:

Post a Comment