Sunday, November 25, 2012

Menginsafi Kesilapan Diri

Bismillah

Beberapa hari sahaja bulan november akan berakhir, dan bulan yang nanti - nantikan untuk diriku akan tiba. Namun dalam menghitung hari menanti detik - detik berharga, saat aku di lahirkan ke dunia ini. Aku tertanya - tanya, :--

Adakah??
amalan kebaikanku sudah melebihi, daripada amalan keburukanku?

Adakah??
amalanku sudah mencukupi, untukku pulang menghadap illahi??

Adakah??
aku sudah bersedia menghadap illahi??

Apakah?
yang aku lakukan untuk agamaku sepanjang aku bernafas di bumi ALLAH ini?

Apakah?
jihad yang aku lakukan untuk menyambung rantai - rantai persaudaraan?

Apakah?
yang telah aku lakukan keatas diriku untuk manfaat kepada orang lain??

Ya ALLAH,

aku sungguh lemah, tatkala mencatit semula amalan diri, sungguh aku tidak layak untuk mengidam untuk ke syurgamu,

aku hina di sisimu, sendiri mengharap pertolongan darimu ya RABB..

Ya ALLAH

kau pimpinlah daku ke jalanNYA
agar aku bersama - sama dapat menjadi hamba yang taat kepadaMU

Ya ALLAH

Tatkala umur 22 tahun menjelma, aku ternanti - nanti siapakah yang akan menakluki hati kecil ini,
kurniakanlah aku seorang hamba yang dapat mengajar aku ke jalanMU,

seorang hamba yang dapat membimbingku,
seorang hamba yang mengajakku untuk berjihad kepadaMU

seorang hamba yang bersama - sama aku menengakkan syiarMU di bumi ini,
seorang hamba yang bersama - sama membantuku untuk menegakkan keadilan yang hakiki

ALLAHUMMAameen...

#whish untuk diri sendiri pon oke jugak.. ^__^
Fara Nasha
Hayy Janubi

** menginsafi diri tatkala hari ulang tahun kelahiran menjelma 3/12, seperti biasa aku menyambutnya untuk kali yg ke 3 di bumi perantauan tanpa keluarga tercinta..











No comments:

Post a Comment