Tuesday, June 5, 2012

Belajar dari cinta

Bismillah..

syukur ke hadratnya kerana masih di beri nafas untuk meneruskan kehidupan ini. Alhamdulillah2x..
entry mengenai cinta sekali lagi, cinta yang membuat aku tertanya - tanya, adakah dia mempunyai hati dan persaan yang sama.

susah untukku akui, tatkala melihat diri yang egois ini, mungkin cinta dan perasaan itu kurniaan ilahi, maka aku semadikan di dalam hati. puasku selami diri ini, untuk menghilangkan rasa cinta  yang tersimpul di dalam diri. bukan ku tidak sudi, tetapi cukuplah diri ini menyempurnakan cinta diri kepada ilahi..

perjalanan yang ku lalui, penuh pancaroba, kadangkala aku jatuh di medan sendiri, mengharapkan cinta yang pasti,bukan cinta manusia khayalan hakiki. aku akui, diri ini tidak layak mencerobohi perasaan yang mula mekar di dalam diri,  tatkala melihat dia semakin gigih menimba ilmu, semakin bersemangat untuk merubah diri kearah kebaikan nafsi, tahniah! namun di sebabkan egois diri, lantaran hati ini terpaksa melenyapkan perasaan ini.

diri ini, tidak cukup sempurna untuk menandingi dirinya. aku kagum dengan dirinya, berilmu, berbudi bahasa, berakhlak mulia, cukup tidak setandingi dengan diri ini yang hina. Mimpi akan ku biarkan ianya mimpi, mungkin ianya bukan kenyataan untuk diri. Tetapi aku yakin dengan kurniaan ILAHI, jika tiba saatnya nanti pasti akan ku temui cinta seorang lelaki sejati..

#sukar untuk menterjemahkan perasaan ini, sungguh tidak layak menerima cintanya yang suci. aku akur dengan ketentuan ilahi, mungkin perasaan sedikit ini, akan ku kuburkan di pasak bumi. bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi,. tetapi jika di pendam dan di luahkan kepada ILAHI pasti cinta itu akan lebih suci..



Fara Nasha
Hayy janubi Mafraq

No comments:

Post a Comment