Monday, June 25, 2012

Bercerita dengan Hati


Andai cinta itu suci,
akanku luahkan segala hasrat hatiku ini padamu,
namunku tidak mampu,
hanya kudratku mengadu hasrat hatiku ini padaNYA..

Andai memori silam itu kembali,
tidakkan aku putar ia ke memori itu,
keranaku tidak mahu hati ini selalu bercerita tentangmu..
kernaku tidak sanggup membebankan kamu dengan dosaku.

Andai hati ini sepi,
akanku jaga bersama kalam dari penciptamu,
bukan bermain sambil bercerita dengan hati,
tentang betapa kagumnya aku kepadamu..

Andai dalam menjaga hati ini,
kadangkala aku alpa,
hati selalu mengajakku untuk bercerita tentangmu,
sedangkan aku haruslah mengajak hati ini
untuk bercerita tentang kehebatan penciptamu..

hati ini selalu tersenyum,
tatkala melihat kamu bahagia,
hati ini selalu akan bersemangat
tatkala melihat kamu bermujahadah..


tapi kenapa?
hati ini memilih kamu?
aku tertanya - tanya...
adakah hati ini salah memilih?
sedangkan banyak lagi insan yang boleh di pilih...

Hati,..
aku berharap kau tidak telalu berharap dengan pilihan ini,
aku khuatir kerana kita telah dikecewakan dengan harapan itu,
aku tidak mahu ianya berulang kembali,
yang aku mahu kau selalu gembira bersamaku untuk hari - hari mendatang...


ps : kepada kamu, aku akan selalu berdoa kepada pencipta kita,
supaya pilihan aku ini, akan di timbang tarakan, aku tidak terlalu berharap, kerana engkau pun
punya pilihan untuk memilih dan berharap untuk menjalani hidupmu..

-- Tiada siapa yang tahu nota hati ini, melainkan pencipta kita semua --



No comments:

Post a Comment