Saturday, June 9, 2012

Sujud Terakhirku

Bismillah....

ya ALLAH,
kenapa hatiku ini meonta - ronta,
mengharapkan kepastian serta keredhaanmu..

ya ALLAH,
aku hanyalah manusia yang lemah..
berdiri berpaksikan kudratmu.
mengharapkan segala pertolongan darimu..

ya ALLAH,
kini baruku berasa,
hidup di dunia ini memerlukan seorang pendamping,
seorang mujahid yang setia menemani,
setia berkorban demi agamamu..

ya ALLAH,
apakah yang telah melanda diri ini?
tatkala melihat perasaan hati,
kadangkala indah, kadangkala sepi..

ya ALLAH,
aku cuba untuk menipu diri ini,
cuba untuk melenyapkan perasaan ini,
namun aku tidak berjaya,
kadangkala aku cemburu, kadangkala aku gembira
tatkala melihat si "dia" sedang gembira..

ya ALLAH,
seinfiniti kesyukuran, kerana kau telah memberikan aku segumpal perasaan ini,
namun aku tidak yakin, aku mampu atau tidak untuk menjaganya.
aku mahu belajar dari diri sendiri,
belajar dari cinta itu,
supaya keredhaan mu akan ku kecapi..

ya ALLAH,
siang dan malamku ku panjatkan doaku kepadamu,
tidak lekang dari bibirku menyebut nama seorang mujahid itu di dalam doaku,
namu ya ALLAH, aku hanyalah aku,
hanya mampu berserah kepadamu,

kerna ku percaya,
segala pergantungan hanyalah padamu,
bukan pada manusia yang janjinya palsu.

ya ALLAH,
jika benar mujahid di dalam doaku itu,
di perkenankan hidup bersamaku,
aku mahu, dia menjadi pendampingku,
untuk terus dekat kepadamu.

untuk terus berjuang bersama - samaku untuk agamamu,
tiada lain yang ku pinta wahai mujahid,
diri ini hanya insan biasa,
tiada rupa, dan tiada juga harta,

aku tidak mahu, kamu menyukai aku kerana semua itu,
kerna aku insan yang hina dan juga miskin di sisiNYA.

yang aku mahu, kau menjadi imamku,
menjadi perisai perangku untuk bersama - samaku,
berjuang mempertahankan agama yang mulia itu..

tujuan matlamatku mungkin berbeza denganmu,
aku punyai prinsip hidup sendiri,
punyai pendirian hidup setegas diri ini,

maafkan aku, jika haluan dan cara kita berbeza
tapi yang pasti matlamat dan hadaf kita serupa !

ya ALLAH...
perkenankanlah.........



p/s : wahai mujahid itu, aku menunggumu
siang dan malamku, di setiapkali sujud terakhirku,
tidak pernah lekang dari bibirku menyebut namamu di dalam doaku,
jika itu, takdir yang ALLAH telah tentukan, tiada apa yang mampu ku ucapkan
hanyalah doa kesyukuran kepada pencipta kita yang maha kuasa..


Fara Nasha
Hayy Janubi

**menanti mujahid itu



















No comments:

Post a Comment